Vi søger en praktikant til at hjælpe os med at bringe det omfattende program for CPH:DOX 2020 ud til forskellige nye publikumsgrupper og partnere. Som praktikant vil du være med til at stå for research, kontakt og planlægning af hele processen med at bringe festivalens film ud til et stort publikum gennem partnerskaber med relevante organisationer. Outreach-arbejdet på CPH:DOX bringer dig i kontakt med en lang række NGO’er, private virksomheder, politiske partier, ungdomsorganisationer etc., som festivalen samarbejder med omkring filmvisninger og debatarrangementer.

Du vil både få mulighed for at håndtere allerede etablerede partnerskaber med nogle af festivalens faste samarbejdspartnere og indgå i en kreativ udviklingsproces med fokus på at udvikle nye partnerskaber og outreach-modeller. Outreach-arbejdet består blandt andet i:

* målgruppe-analyse for hver enkelt af festivalens film
* samarbejde med festivalens debat/event-team m.h.p. arrangementer i.f.m. filmene
* samarbejde med festivalens kommunikations- og marketingafdelinger
* mapping af mulige samarbejdspartnere i.f.m. festivalens film og events
* direkte outreach til NGO’er, virksomheder, politiske partier og ungdomsorganisationer, fagforeninger, uddannelsesinstitutioner etc.
* kreativ ide-udvikling m.h.p. at optimering og fornyelse af festivalens outreach-processer

Rollen som outreach-praktikant på giver dig et stærkt indblik i det arbejde, der med et publikumstal på 114.000 i 2019 har gjort CPH:DOX til en af verdens største dokumentarfestivaler og en af Danmarks allerstørste kulturbegivenheder. Outreach-arbejdet er også en glimrende mulighed for at øge dit netværk markant, da arbejdet i høj grad består af at tale med, mødes med og samarbejde med organisationer og virksomheder fra hele Danmark.

Praktikstart: September / Oktober.

Kontakt: programchef Niklas Engstrøm / niklas@cphdox.dk