Vi er stolte over at kunne præsentere det nye branche-event CPH:CHANGE, som finder sted tirsdag d.10. november fra 16:00 – 18:30 i CPH:DOX Teltet i Kongens Have.

Formålet med CPH:CHANGE er at støtte projekter, der befinder sig i grænselandet mellem kunst, teknologi, socialt iværksætteri og uddannelse. Ideen er at føre nogle af de mest innovative og gennemslagskraftige projekter sammen med ligesindede virksomheder og organisationer, der på deres side kan tilføre såvel økonomiske ressourcer som markedsføringsredskaber i forsøget på at nå et fælles mål om social forandring. CPH:CHANGE søger at skabe en dialog på tværs af sektorer såvel som at opbygge en vedvarende platform for social forandring.

Den første udgave af CPH:CHANGE udforsker de mange facetter af bæredygtighed og kreativitet med fem kuraterede projekter, som vil blive præsenteret for et panel af nytænkende marketing- og CSR-specialister. Panelet vil bl. a. være sammensat af repræsentanter fra globale og nordiske brands som IKEA, Dong, Vestas, Carlsberg og Pandora.

Blandt projekterne findes en audiovisuel hyldest af den jordiske mangfoldighed, som er produceret af Erik Gandini og spænder over både film og virtual reality; en storslået spillefilm instrueret af Friedrich Moser om reduktion af CO2 gennem permakultur installationer i havet; et farverigt transmedia-projekt, der portrætterer avantgarde-kunstnere i Afrika; Klaus Thymans imponerende foto- og data-dokumentation af verdens smeltende gletsjere udført i samarbejde med NASA; endelig en teknologisk odysée om at genoprette landbruget i Qatar og Jordans ørken.

CPH:CHANGE er realiseret i partnerskab med Thomas Kolster, forfatter til bogen ‘Goodvertising’ og international ekspert med speciale inden for bæredygtighed, kommunikation og non-profit marketing. Kolster vil optræde som moderator sammen med Patricia Finneran fra Story Matters. Finneran er ekspert i finansierings- og kampagne-strategi for dokumentarfilm, der sigter mod social forandring.

Find mere information om projekterne her